Nieuwe website!

Het is zover: ik ben over naar mijn eigen domein. Na weken (wat zeg ik: maanden) stoeien met verschillende templates en kleuren die nog niet naar mijn zin waren, ben ik nu ontzettend tevreden. Mijnlevenalsmama.nl is een feit!

Meer tijd dan ik dacht

Al met al is er meer tijd in gaan zitten dan ik verwacht had, mede omdat ik zo’n 250 blogjes na moest lopen en uitgelichte afbeeldingen in moest stellen. Dat had ik dus nooit gedaan, wist ik veel?! WordPress liet in dit oude template automatisch een foto zien op de homepage. En de interne links naar andere berichten zijn ook niet automatisch overgegaan, dus ook dat ben ik nog aan het nalopen. In ieder geval: het resultaat mag er zijn. Vind ik.

Huishoudelijke zaken

Bij overgang naar een nieuwe domein horen wat huishoudelijke mededelingen:

  • Iedereen die zich nu met zijn e-mailadres of via WordPress ‘volgen’ op mijn blog geabonneerd heeft, moet dit op mijn nieuwe blog nogmaals doen. Ik ga een plugin op deze site installeren waardoor je automatisch op mijn nieuwe site terecht komt, maar om meldingen te blijven ontvangen als ik iets nieuws plaats, moet je je opnieuw aanmelden. Je vindt het venster waar je je je e-mailadres in kunt vullen aan de rechterkant op mijn site. Het kan niet missen!
  • Als je mijn blogjes leest via Facebook verandert er niets, daar worden ze gewoon weer geplaatst.
  • Voor Bloglovin’ geldt dat ik nu ik live ben met mijn nieuwe site en een verzoekje bij hen heb neergelegd om mijn volgers om te zetten. Dit duurt ongeveer een dag, dus vanaf morgen kun je mijn blog weer lezen in je feed op Bloglovin’.

Dat was het, volgens mij ben ik nu niets vergeten en klopt alles op mijn nieuwe site. Maar, mocht je ergens tegenaan lopen of een probleem in de lay-out tegenkomen, laat het me dan even via de mail (gwen@mijnlevenalsmama.nl) weten. Wie weet (hopelijk) kan ik dat dan snel oplossen.